Intercultural communication

We produce events on a regular basis for companies from all over the world. The fact that we travel a lot, lets us discover the beauty and diversity of distant places. This makes us understand the culture of our customers better.

Intercultural communication

Intercultural dialogue has become an inherent part of our reality. While preparing an event, we not only consider the individual corporate culture of our client, but also the culture of the part of the world they come from. Dynamic globalization processes that we witness are the reason that most of our clients are companies that have their headquarters far outside Poland. Effective cooperation in organizing events requires us both to know the values ​​and customs accepted by representatives of other cultures, and to recognize the differences in attitudes towards the role of individuals in society, the role of power, and the use of different communication models.

 

POLAND – KOREA 30 YEARS TOGETHER

W dniach 16-17 listopada 2019 roku wrocławski Stary Ratusz był miejscem wyjątkowego wydarzenia. Z okazji 30-lecia nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Koreą nasza agencja zorganizowała spotkanie, które było doskonałą okazją do promocji kultur obu nacji.

Pierwszego dnia lokalna społeczność koreańska przedstawiała mieszkańcom Wrocławia swoje tradycje. Można było poznać alfabet koreański hangul i zgłębić tajniki życia współczesnego Koreańczyka. Chętni mogli także delektować się smakołykami kuchni koreańskiej, przymierzyć koreański strój – hanbok czy też pograć w tradycyjne koreańskie gry.

Natomiast drugiego dnia Koreańczycy mogli zapoznać się z wybranymi elementami kultury polskiej. Chętnie brali udział w warsztatach z ceramiki bolesławieckiej, przymierzali polskie stroje ludowe, smakowali regionalne produkty. Dla nich też przygotowaliśmy prelekcję o tym co warto zobaczyć na Dolnym Śląsku i zachęcaliśmy do nauki języka polskiego.

Uroczystość odbyła się pod patronatem Ambasady Republiki Korei, Centrum Kultury Koreańskiej oraz kilku instytucji z Dolnego Śląska.

KOREAN DAY

POLISH DAY

We gladly share our experiences and skills in the field of intercultural communication. In 2011, we launched the “Planet Asia” project, which is intended to provide insight into selected elements of cultures of Korea, Japan and China.

Atelier Gejszy

Kimono Session

Painting Sumi-e

Sweet Asia

Asian Culinary

Green Tea of Asia